Friday, March 15, 2013

RUMAH SEWA DI NUSAJAYA & GELANG PATAH



Berhari-hari aku cuba mencari rumah atau bilik yang boleh disewa di nusajaya dan Gelang Patah. Puas semua kat internet aku telek tapi masih hampa. Bila dah dapat cari...org lain plak yang masuk, sedangkan aku dah tempah. mungkin lambat sangat pegi jumpa. salah aku pun sebenarnya.

Susahnya nak cari rumah erk kat kawasan Nusajaya dan Gelang Patah ni. sewa bilik pun tak mati 200 keatas, itu pun kalau berbasib baik. kalau tak baik, ada yang sewakan RM 300. Macammana dengan orang yang bergaji kecil macam aku ni erk :-(  kesian kan.

Puas cari rumah kat internet, jumpa rumah untuk dijual di Perumahan Rakyat Lima Kedai, harga ok, tapi terbaca plak masalah kat flat tu. mcm tawar hati. tapi apa2 pun aku pegi tengok dulu. mudah2an dipermudahkan segalannya. Aku bermohon pada Mu Ya Allah, mudah2an semua urusan seharian ku dipermudahkan.

Aku mohon jugak kuarters kerajaan kat Taman Nusantara, jawapan dukacita sebab tak da kekosongan..... cari rumah kerajaan untuk disewa pun takda.tapi kalau ada kabel ok kot.uhuk...uhuk  :-) . setiap terjadi ada hikmahnya. aku terima dengan hati terbuka tapi sikit kecewa tetap ada.  :-(  sob..sob...sob..sedih

Beli rumah???????  pergh, harga kat kawasan ni, berlipat ganda betul. aku nak cuba rumah lelong kat Johor ni.....tahun 2013 punya banyak yang terlepas.bulan Januari aritu. aku dah baca banyak gak. Beli rumah lelong ( http://www.lelongbank.com/ ) ni pun bagus jugak. harga murah dari pasaran tapi jangan sampai bid terlebih harga dah. kena tau gak harga pasarannya.Jangan main angkat kipas tu jer...Boleh belajar.Boleh sewakan nanti.  ops..sendiri cari rumah sewa tak dapat2, ada hati nak sewakan...huhuhuhuhuhuhuhu.

nasib badan....sapa yang ada tau rumah sewa area ni atau area Pekan Nanas Pontian boleh la habaq kat aku. kesian kat aku ni.rumah oh rumah...kat mana la yang kosong ni. kalau ada tuan2 rumah yang baik ati.....bagi la aku sewa.pasti dijaga dgn sebaiknya.InsyaAllah.


30 comments:

  1. Anonymous03 June, 2013

    kisah ni sama ngan kisah aku....dh 6 bulan mencari masih hampa...rumah oh rumah....sape2 ada kawan2 owner2 yg nak sewa rumah kol lah aku di talian 012 2821527....

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah di pekan nenas pontian...30 minit dari nusajaya...sewa RM350...nak tak?

      Delete
    2. Ada lagi tak? Taman ape?

      Delete
    3. Wan...Taman Desa Damai

      Delete
  2. Anonymous15 July, 2013

    nak..ada kosong lg x

    ReplyDelete
  3. ada....wasap@ tel @ sms saya untuk selanjutnya 0147131086

    ReplyDelete
  4. Ada lg tak rumah utk disewa

    ReplyDelete
  5. Maaf...rumah di Pekan Nanas telah disewa. tiada kekosongan. kalau ada info pasal rumah sewa lagi.saya inform yer.

    ReplyDelete
  6. dah jumpa rumah?? sy ada rumah di tmn nusantara

    ReplyDelete
  7. Brp harga sewa rumah di tmn nusantara?? Sy akan berpindah ke tmn mutiara rini...ade rumah sewa tak??

    ReplyDelete
  8. Saya perlukan rumah sewa segera area glg patah atau pekan nenas dan berhampiran. Hubungi saya 0176515756 (Farid)

    ReplyDelete
  9. Ada rumah lagi tak kat nusantara?

    ReplyDelete
  10. Kalau ade msg or call me. 0167275194. Nama saya ramesh. I tengah cari rumah untuk beli/sewa

    ReplyDelete
  11. Sy nk cr rmh sewa jgk. Kwsn Pekan Nenas. Spe2 de rmh sewa tpn or sms sy Mohd Ikhwani 010-760 6715

    ReplyDelete
  12. Macro Truman sewa pecan nenas

    ReplyDelete
  13. Rumah sewa kat mutiara rini ada tak...? Kalau siap perabot lagi bagus.. kawan nak pindah kerja.. new job at edu city and legoland nusajaya. Tk

    ReplyDelete
  14. Sy dzul..jika masih ada kekosongan rumah sewa di area nusajaya boleh inform sy 012-3083608

    ReplyDelete
  15. Saya arfan.. kalau ada rumah kosong di area pekan nanas.. please inform saya 0197433335

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Kami ade sebuah bilik kosong untuk disewakan area pekan nanas....lelaki bujang dan bekerja...sebarang pertanyaan bole call/whatsapp 011-33049123 mimi/iz

    ReplyDelete
  18. Ade x rumah sewa area pekan nenas.. Tgh mencari.. Kalo ade call saya fida 01121743370.

    ReplyDelete
  19. Ade lg x rumah sewa area pontian?

    ReplyDelete
  20. Sy baru kerja di nusajaya...mencari rumah.jika ada rumah tolong maklum sy kat wasup yer 0177302224 ayu

    ReplyDelete
  21. Saya nak cari umah sewa kat area pekan nanas...saya harap sangat dapat umah sewa kt area pekan....kalau ada pape nanti inform ye kt no ni,0108968615 ina

    ReplyDelete
  22. Saya nak cari rumah sewa area pekan nanas....kalau ada pape maklumat inform saya ye 0108968615

    ReplyDelete