Friday, March 8, 2013

RUMAH SEWA DI NUSAJAYA & GELANG PATAH



Berhari-hari aku cuba mencari rumah atau bilik yang boleh disewa di nusajaya dan Gelang Patah. Puas semua kat internet aku telek tapi masih hampa. Bila dah dapat cari...org lain plak yang masuk, sedangkan aku dah tempah. mungkin lambat sangat pegi jumpa. salah aku pun sebenarnya.

Susahnya nak cari rumah erk kat kawasan Nusajaya dan Gelang Patah ni. sewa bilik pun tak mati 200 keatas, itu pun kalau berbasib baik. kalau tak baik, ada yang sewakan RM 300. Macammana dengan orang yang bergaji kecil macam aku ni erk :-(  kesian kan.

Puas cari rumah kat internet, jumpa rumah untuk dijual di Perumahan Rakyat Lima Kedai, harga ok, tapi terbaca plak masalah kat flat tu. mcm tawar hati. tapi apa2 pun aku pegi tengok dulu. mudah2an dipermudahkan segalannya. Aku bermohon pada Mu Ya Allah, mudah2an semua urusan seharian ku dipermudahkan.

Aku mohon jugak kuarters kerajaan kat Taman Nusantara, jawapan dukacita sebab tak da kekosongan..... cari rumah kerajaan untuk disewa pun takda.tapi kalau ada kenalan ok kot.uhuk...uhuk  :-) . setiap terjadi ada hikmahnya. aku terima dengan hati terbuka tapi sikit kecewa tetap ada.  :-(  sob..sob...sob..sedih

Beli rumah???????  pergh, harga kat kawasan ni, berlipat ganda betul. aku nak cuba rumah lelong kat Johor ni.....tahun 2013 punya banyak yang terlepas.bulan Januari aritu. aku dah baca banyak gak. Beli rumah lelong ( http://www.lelongbank.com/ ) ni pun bagus jugak. harga murah dari pasaran tapi jangan sampai bid terlebih harga dah. kena tau gak harga pasarannya.Jangan main angkat kipas tu jer...Boleh belajar.Boleh sewakan nanti.  ops..sendiri cari rumah sewa tak dapat2, ada hati nak sewakan...huhuhuhuhuhuhuhu.

nasib badan....sapa yang ada tau rumah sewa area ni atau area Pekan Nanas Pontian boleh la habaq kat aku. kesian kat aku ni.rumah oh rumah...kat mana la yang kosong ni. kalau ada tuan2 rumah yang baik ati.....bagi la aku sewa.pasti dijaga dgn sebaiknya.InsyaAllah.


38 comments:

  1. Sebenarnya ada, juz tak publish di internet.. Terus terang sewa bilik di area sini pling murah 200-250..

    ReplyDelete
  2. Saya sekarang pun mcm biasa berulangalik jer dr nusajaya ke parit raja tiap hari. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang parit raja ke ni??ulang alik ari2 dr nusajaya???jauh tu...

      Delete
    2. dah 12 tahun bekerja... 9 tahun berulang alik sepenuhnya. dulu wisma persekutuan... 2009 pindah nusajaya. ulang alik hingga kini :-)

      Delete
  3. Aa.....ini pun dah tahun ke9..ulangalik dr p.raja dah 6thn.nusajaya ok......lalu highway jer...ongkos nya yg laju mcm air.sblm pndh nusajaya..opis kat bndar....dr tol skudai nak smpai pjbt 1jam..lg tension.tapi mulai jun tahun ni...dah jumpa kwn..2 dr kluang..1 dr kwsn bp mall.........so kongsila keter 4 org.alhmdulillah.dipermudahkn.

    ReplyDelete
  4. Saya pn tgh cari umah sewa kat skudai. Ya Allah seksanya. Dahla bdua je dgn anak kecil. Menangis2 mwngenangkan mcmnala nak besarkan si kecik ni dgn xde umah. Daftar kje bln Jan. Lg 2 mggu lbh je. Rumah xdpt lg. Suaahnya hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum....tau tak mana lagi nak cari rumah sewa

      Delete
    2. assalamualaikum....ada lagi tak rumah / bilik utk di sewa

      Delete
    3. Rumah saya telah disewa....mungkin kawasan pulai ada kosong :-)

      Delete
  5. saya tgh mencari rumah berdekatan dgn PTP...
    kalau ada boleh x inform saya..=)

    ReplyDelete
  6. Masih mencari rumah sewa ke... singgle or maried...
    Kalau berkongsi dengan rakan2 yg lain untuk 1 rumah mgkin brbaloi..
    Contoh :
    Rumah 2 tingkat 4 bilik kongsi 4 org da blh..
    Kawasan kg area glg patah pon ada juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh la tinggalkan no telefon owner rumah untuk perhatian pencari rumah

      Delete
    2. Ade lg umah kosng atau bilik x ..brp yer.. no. Tpon sy 01110635906 zana

      Delete
    3. 3 Rooms For Rent

      The subject property is located at the Jalan Persiaran Bayu of Taman Nusa Bayu,Nusajaya

      It is a 2-Storey intermediate lot terrace house with a modern look.


      It is located strategically near to Nusajaya township, Legoland, Educity and Medini. It only takes 15 minutes to both Causeways and Second Link to Singapore.

      It is also convenient to the incoming tenant since all amenities like AEON Jusco, Tesco and Giant hyper-malls and all commercial banks are just a stone throw away.

      Hurry call me suraya at 011-11535600 or Whatsapp 019-3313140

      Delete
  7. SY PUN nak mencari rumah area gelang patah/ptp..rumh kampung pun tak ape.. budget 600 ke bawah.. urgent sgt,,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. no tel bagi la

      Delete
    2. Anonymous kalau ade wassp sy 0127587624

      Delete
  8. mencari rumah sewa area gelang patah lelaki bujang 016-6816897

    ReplyDelete
  9. Ada lagi tak rumah sewa area nusajaya yang berdekatan dengan hospital columbia asia.?if ade boleh inform sya x..?? 0178276479

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 Rooms For Rent

      The subject property is located at the Jalan Persiaran Bayu of Taman Nusa Bayu,Nusajaya

      It is a 2-Storey intermediate lot terrace house with a modern look.


      It is located strategically near to Nusajaya township, Legoland, Educity and Medini. It only takes 15 minutes to both Causeways and Second Link to Singapore.

      It is also convenient to the incoming tenant since all amenities like AEON Jusco, Tesco and Giant hyper-malls and all commercial banks are just a stone throw away.

      Hurry call me suraya at 011-11535600 or Whatsapp 019-3313140

      Delete
  10. assalammualaikum. mencari rumah sewa berdekatan ptp. bajet rm400 kebawah. kalau ade rumah kampung pon takpe asalkan ade tempat untuk tinggal. kalau ade boleh call 016-3740934. terima kasih

    ReplyDelete
  11. Assalam saya mencari rmh sewa ngan harga berpatutan area mana2 yg berdekatan ke second link n nk kwsn yg ada sek ren n menengah dgn kadar yg segera ....contac saya 01191212195 tq

    ReplyDelete
  12. Assalam saya mencari rmh sewa ngan harga berpatutan area mana2 yg berdekatan ke second link n nk kwsn yg ada sek ren n menengah dgn kadar yg segera ....contac saya 01191212195 tq

    ReplyDelete
  13. asalamualaium..kalau ade rumah sewa kwn g.patah bajet bwh 700 call sy 0175092713

    ReplyDelete
  14. Mencari rumah sewa area Nusajaya or gelang Patah. Bujang perempuan. 2 org. Reply mesej ni kalau ada..saya akan pm anda. Budget RM1000 ke bawah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilik untuk disewa Tmn Nusantara
      RM300 termasuk api/air ( wanita shj )
      Kemasukan Bln May 2016
      cntc : 012-7598243 / 011-17620877

      Delete
    2. assalamualaikum,,sekiranya ada rumah@bilik yg nk disewakn area taman nusantara,,brdekatan dgn skolah agama nusantara utk bujang perempuan 2 org muslimah boleh la rply mesej sy dgn segera.sy mmerlukan sgt2..bajet under rm700 ke bawah..krjasama dri pihak anda amat saya hargai..terima kasih..

      Delete
    3. assalamualaikum.sekiranya ada rumah @ bilik yg nak disewakan area taman nusantara,gelang patah brdekatan sekolah agama nusantara untuk bujang perempuan,2 orang muslimah, bolehlah segera reply mesej saya ini,bajet under rm700 ke bawah.kerjasama anda amat saya hargai..terima kasih.

      Delete
  15. 3 Rooms For Rent

    The subject property is located at the Jalan Persiaran Bayu of Taman Nusa Bayu,Nusajaya

    It is a 2-Storey intermediate lot terrace house with a modern look.


    It is located strategically near to Nusajaya township, Legoland, Educity and Medini. It only takes 15 minutes to both Causeways and Second Link to Singapore.

    It is also convenient to the incoming tenant since all amenities like AEON Jusco, Tesco and Giant hyper-malls and all commercial banks are just a stone throw away.

    Hurry call me suraya at 011-11535600 or Whatsapp 019-3313140

    ReplyDelete
  16. sya mncri rumah sewa area gelang patah. baget rm1000 kebawah. sangat sangat sangat urgent :(. 0149051044

    ReplyDelete
  17. sya mncri rumah sewa area gelang patah. baget rm1000 kebawah. sangat sangat sangat urgent :(. 0149051044

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum...
    Maaf tumpang lalu...
    Bilik untuk disewa kemasukan Bln May 2016 ( Wanita shj )
    RM300 termasuk api/air.
    Di Taman Nusantara Gelang Patah.
    Cntc : 012-7598243 / 011-17620877

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. bilik sewa rm300 ( wanita shj )
    kemasukan bln May 2016
    012-7598243

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. Sya mnta tlong sngt2 bgi yg ade rumah utk di sewa area gelang patah urgent sbb sblum hjung bln ni kta dh nk kena kluar..budget 500 ke bwh utk 6org ..1fmili...plizz..call 0143837073

    ReplyDelete